lørdag 5. desember 2009

Washing instructions

Jeg har en strikkegenser som jeg elsker, og som jeg tenkte jeg kanskje kunne ta med meg på turen. Store masker, luftig og lett genser, egentlig perfekt på kjølige kvelder eller netter, om det mot formodning skulle oppstå.

Men det var helt til jeg tilfeldigvis leste den lille hvite lappen med vaskeinstruks:

Må ikke tørketromles
Må ikke blekes
Må ikke bløtlegges
Tørkes flatt
Vaskes med lignende farger
Vaskes med vrangen ut
Strekkes i fasong i våt tilstand

Jeg tror jeg dropper den genseren jeg.


I have a knitted sweater that I love, and I thought about bringing it with me on the trip. A light and loose-stitched sweater; perfect on those chilly evenings should they occur.
That was until I read the little white label with the washing instru
ctions:

Do not tumble dry
Do not bleach

Do not soak
Lay flat to dry
Wash with similar colours
Wash inside out
Stretch to shape when wet

Guess I'm not bringing that sweater after all.




Photo: pickles



- Kathrine -

1 kommentar:

  1. jippi. for en fine blogg. glede meg te på vermæ rundt i verden!:)

    SvarSlett