mandag 29. mars 2010

Australia med gutta på besøk :)










Gutta fra Calcutta (Hans Eskil Grødem og Roger Marthinsen) har kommet på besøk for 3 uker her i Australia. Vi er i Sydney og nyter livets glade dager. De første dagene tilbragte vi i Sydney city på et backpackerhostel med minimale private forhold (minnet oss litt om Phuket Backpacker Hostel uten hele vegger(som til og med var litt gjennomsiktige) og fellesdusjer rett ut til ganga. haha! ) og utforsket byen. Første dagen forvillet vi oss ned til Sydneys mer eller mindre kjente landemerke, Operahuset! Vi stakk nedom Darling Harbour, gikk gjennom Botanisk Hage bak Operahuset og drakk et par kopper Starbuckskaffe. Vi gjorde også et viktig innkjøp av solkrem til to hvite nordmenn.

For første gang på turen gikk vi på kino og så Alice in Wonderland. Jeg (Stine) fikk oppleve en film på 3D for første gang i livet og stortrivdes med det :)

Siden Hans Eskil og Kathrine hadde 1års kjærestedag på torsdag, benyttet jeg og Roger oss av Akvariumet ved Darling Harbour. Det var spesielt suksess med haiene og skilpaddene. Jeg holdt på å le meg i hjelp av langhalsede baby-skilpadder som svømmer rundt. Det var bare fantastisk! Vi så Nemo. Vi så krokodiller, pingviner, alt slags fisker, Djevelrokker. Ah! Gud har fantasi altså!

Nå i skrivende stund er vi ved Collaroy Beach som ligger i nærheten av Manly Beach. I går surfet vi bølger som var litt for store og uregjerelige til oss som nybegynnere. Men det gav likevel mersmak og mer surfing blir det garantert. Vi får låne gratis surfebrett på stedet vi bor på, så det passer oss jo perfekt! I dag er det regn, så da utnytter vi anledningen til å gjøre inneting. Blogging, mailskriving, andre diverse skriblerier, lesing, spising (som vi selvsagt også gjør i solskinn), musikklytting og andre koselige ting. Senere i dag hvis det blir opphold kommer vi til å sykle (låner sykler også gratis!) til butikken for å gjøre dagens innkjøp. Jeg har tydeligvis utvided magesekken til det dobbelte siden vi kom til Australia. Det er nok det er den norsk-lignende maten som glir lett ned etter 3 måneder med utenlandsk mat. Jeg hadde ikke trodd jeg hadde såå stort behov for skivemat. Haha!

Den firehodede reisegruppen har planer om å leie en slags campingvan etterhvert, med en tur opp til Blue Mountains hvis vi får det til. Det blir spennende å utforske veien på venstre side, å gire med venstre hånda. Jeg og Kathrine har til nå bare vært i venstrekjøring-land, så kanskje vi har en fordel der. Etter gutta reiser hjem, fortsetter jeg og Kathrine til Brisbane og fortsetter eventyret der.

-Stine-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar